Klient postawił przed nami następujące cele:
Proces polecenia zakupu uruchamiany jest automatycznie po zaakceptowaniu wniosku zakupowego w procesie źródłowym. Na dzień dzisiejszy procesy źródłowe obejmują już wszystkie możliwe rodzaje zakupów obejmujących produkty, materiały i usługi:
W momencie zaakceptowania wniosku zakupowego, dla każdego wniosku system tworzy oddzielne dla każdego kontrahenta Sprawy Polecenia Zakupu. Jest to możliwe, ponieważ we wnioskach zakupowych znajduje się już pełna specyfikacja materiałów i usług oraz informacja o dostawcy pobierana z wniosku w przypadku usług lub bazy danych materiałów w przypadku zakupów materiałów. Do Sprawy polecenia zakupu pobierane są:
pozycje produktów i usług znajdujące się we wniosku źródłowym
atrybuty dotyczące realizacji Zamówienia (Zakupu)
atrybuty związane z Kontrahentem
W zależności od wartości i parametrów Zamówienia, sprawy Polecenia Zakupu są obsługiwane przez Dział Zakupów lub bezpośrednio przez użytkownika zamawiającego z działu biznesowego (zakupy Opex).
Następnie Sprawa trafia do specjalisty ds. zakupów, który może zweryfikować parametry zamówienia, zmienić dostawcę, ilości kupowanych materiałów lub usług, lub podzielić zamówienie. Po weryfikacji zamówienia, system automatycznie przygotowuje dokumenty zamówienia, które zostaną wysłane do Kontrahenta, zgodnie ze zdefiniowanymi szablonami. W zależności od parametrów zamówienia wniosek Polecenia Zakupu może zostać poddany procesowi dodatkowych akceptacji zgodnie ze zdefiniowaną ścieżką i progami akceptacji. Po uzyskaniu wymaganych akceptacji, do Kontrahenta jest wysyłane zamówienie drogą elektroniczną.
Przyjęte przez Kontrahentów zamówienia są przekazywane do kontroli jego realizacji/dostawy. Jednocześnie, informacja o przyjęciu zamówienia przez dostawcę, wycofaniu lub odrzuceniu zamówienia jest przekazywana do osoby wnioskującej o zakup w pierwotnym procesie wniosku o zakup.
Na etapach kontroli realizacji, pracownicy działu zakupów lub zamawiający zakupy, potwierdzają całościową lub częściową realizację zamówień przez dostawców. Na tym etapie możliwe jest również zakończenie realizacji zakupu po dostawach częściowych lub całkowite anulowanie zamówienia.
Po potwierdzeniu dostawy Sprawa jest automatycznie archiwizowana w systemie.
2011
2012
2013
Proces POLECENIE ZAKUPU zapewnia: